Jump to content


Photo

The Oceanarium Project: Imaginarium


  • This topic is locked This topic is locked
2678 replies to this topic

#1226
Deckoz2302

Deckoz2302

    Stony Reefer

  • Members
  • 6,087 posts
  • Joined 29 Aug 2011
  • Raleigh, North Carolina

Finished Veneer. We shall call it "The Clonemetope"

Posted Image

OceanariumProject_zpsdcf024fc.jpg

#1227
metrokat

metrokat

    High Heeled Reefer ;)

  • Premium Members
  • 27,887 posts
  • Joined 14 Jul 2011
  • New York
is this thing wet yet

Why aren't you wearing a shirt.

Joel, did you eat my bagel too?

Click the Icons for links

Kats.png max.png TOTM.png featuredRB.png NLOGO.jpg MDfish_White_Background_copy_bigger.jpg JBJ-Cubey-3-Gallon-Desktop-Aquarium-Blac


#1228
JoelRHale

JoelRHale

    Dance Commander

  • Members
  • 6,823 posts
  • Joined 19 Jun 2011
  • Cincinnati
I might have, was it abnormally spicy? I thought it was a regular plain one but it was an onion bagel or something.

Posted Image


#1229
SouthFlorida_Tron

SouthFlorida_Tron

    ~~ SPS Gawd ~~

  • Members
  • 7,442 posts
  • Joined 03 May 2011
  • Ft. Lauderdale, FL
El oh el.

Click the CAD Logo for my tank thread ~~~~~~~~>

11395035004_a2fb2433ab.jpg

9473987402_daf10039d2_t.jpgkorallen.pnglogo-grey.png9473996358_a519c17dfc_t.jpg

14604369254_687e597486_m.jpg

 


#1230
metrokat

metrokat

    High Heeled Reefer ;)

  • Premium Members
  • 27,887 posts
  • Joined 14 Jul 2011
  • New York

I might have, was it abnormally spicy? I thought it was a regular plain one but it was an onion bagel or something.

since when are onions spicy? did you put the supremely spicy hummus on it?

Click the Icons for links

Kats.png max.png TOTM.png featuredRB.png NLOGO.jpg MDfish_White_Background_copy_bigger.jpg JBJ-Cubey-3-Gallon-Desktop-Aquarium-Blac


#1231
Deckoz2302

Deckoz2302

    Stony Reefer

  • Members
  • 6,087 posts
  • Joined 29 Aug 2011
  • Raleigh, North Carolina
U mad tron? Lol jk

Mmmhmmm anchochipolte sun dried tomato hummus

OceanariumProject_zpsdcf024fc.jpg

#1232
JoelRHale

JoelRHale

    Dance Commander

  • Members
  • 6,823 posts
  • Joined 19 Jun 2011
  • Cincinnati

since when are onions spicy? did you put the supremely spicy hummus on it?

Since they were put in the bagel. I dunno, it was early, I wasn't expecting it and spicy was the best way I could describe it. Like if you drank out of a bottle expecting water and got Gatorade. It wasn't bad, you just weren't ready for it. :lol:

Posted Image


#1233
metrokat

metrokat

    High Heeled Reefer ;)

  • Premium Members
  • 27,887 posts
  • Joined 14 Jul 2011
  • New York
sheesh. try a poppy seed bagel next time.

with jaleopeno hummus.

Click the Icons for links

Kats.png max.png TOTM.png featuredRB.png NLOGO.jpg MDfish_White_Background_copy_bigger.jpg JBJ-Cubey-3-Gallon-Desktop-Aquarium-Blac


#1234
JoelRHale

JoelRHale

    Dance Commander

  • Members
  • 6,823 posts
  • Joined 19 Jun 2011
  • Cincinnati
That sounds too adventurous. :lol:

Posted Image


#1235
metrokat

metrokat

    High Heeled Reefer ;)

  • Premium Members
  • 27,887 posts
  • Joined 14 Jul 2011
  • New York
live a little batman pants. How about sourdough bread, toasted, with guacamole on it?

Click the Icons for links

Kats.png max.png TOTM.png featuredRB.png NLOGO.jpg MDfish_White_Background_copy_bigger.jpg JBJ-Cubey-3-Gallon-Desktop-Aquarium-Blac


#1236
gena

gena

    Some Like It Salty

  • Premium Members
  • 15,397 posts
  • Joined 14 Jan 2007
  • SoCal
Brad....my newly mixed saltwater (brightwell neo-marine) Kh tested at 6.1!!!!!! I found the culprit!!!! Holy smokes!!!!! Maybe I'll contact the company about this!!!!!

#1237
Deckoz2302

Deckoz2302

    Stony Reefer

  • Members
  • 6,087 posts
  • Joined 29 Aug 2011
  • Raleigh, North Carolina
For real Gena? Wtf that's way to low. I would contact them. Jesus that's upsetting

OceanariumProject_zpsdcf024fc.jpg

#1238
JoelRHale

JoelRHale

    Dance Commander

  • Members
  • 6,823 posts
  • Joined 19 Jun 2011
  • Cincinnati
That also really sucks that it's a Brightwell product. I kind of feel like Eric when he recommended the frag farmer. :lol:

But know you know what's up and can fix it.

Posted Image


#1239
gena

gena

    Some Like It Salty

  • Premium Members
  • 15,397 posts
  • Joined 14 Jan 2007
  • SoCal
It stinks big time! The only other thing I can think is I didn't mix the bucket well enough before using. I need one of those paint mixers for my bucket of salt :lol:

I just tested the calcium. It's at 460. So do I just dose the alk and keep an eye on the calcium? I'm not sure what to do.

Darn it...it's a brand new bucket too :angry:

I guess I'll switch to a new salt brand when this bucket is done. Maybe I'll go back to Red Sea Coral pro. I did like it when I used it before.

#1240
Deckoz2302

Deckoz2302

    Stony Reefer

  • Members
  • 6,087 posts
  • Joined 29 Aug 2011
  • Raleigh, North Carolina
I would contact the company and complain and ask for your money back.

OceanariumProject_zpsdcf024fc.jpg

#1241
JoelRHale

JoelRHale

    Dance Commander

  • Members
  • 6,823 posts
  • Joined 19 Jun 2011
  • Cincinnati

I would contact the company and complain and ask for your money back.

Or have them send her Nano Code A and B/whatever their alk buffer is on top of refunding her money.

Posted Image


#1242
gena

gena

    Some Like It Salty

  • Premium Members
  • 15,397 posts
  • Joined 14 Jan 2007
  • SoCal
I'll contact them, I guess on Tuesday. Do I still use this water? I'm just about to do a change. If I use it, do I just dose the alk part?

I think I'll order the Red Sea Coral pro right away and start mixing the two together. Hopefully I'll get my money back and I can ditch this bucket altogether.

#1243
JoelRHale

JoelRHale

    Dance Commander

  • Members
  • 6,823 posts
  • Joined 19 Jun 2011
  • Cincinnati
Yeah, that's what you should do. :)

Posted Image


#1244
Deckoz2302

Deckoz2302

    Stony Reefer

  • Members
  • 6,087 posts
  • Joined 29 Aug 2011
  • Raleigh, North Carolina
Yea just dose your alk part. Get it uppp. If it makes you feel any better I still have 100 gallons worth of instant ocean that I just use for brine phyto and such cause its worthless to my tank. The random run ins in this hobby can be extremely upsetting especially when we buy in bulk.

OceanariumProject_zpsdcf024fc.jpg

#1245
gena

gena

    Some Like It Salty

  • Premium Members
  • 15,397 posts
  • Joined 14 Jan 2007
  • SoCal
Thanks you guys....I just got done putting it in. It was difficult to put inferior product into my tank!

I just checked their website and will email them today and follow up with a call on Tuesday.

How do you switch salt brands? Just 50/50 or even slower than that?

I've used this brightwell all along but this is the first time I bought the big bucket. Before I was using the little bags. I remember testing the newly mixed water in the past and it checked out ok. Maybe this is a horribly bad batch.

#1246
Deckoz2302

Deckoz2302

    Stony Reefer

  • Members
  • 6,087 posts
  • Joined 29 Aug 2011
  • Raleigh, North Carolina
Do 3 week roll over. 25/75. The. 50/50 then 75/25

OceanariumProject_zpsdcf024fc.jpg

#1247
gena

gena

    Some Like It Salty

  • Premium Members
  • 15,397 posts
  • Joined 14 Jan 2007
  • SoCal
Will do! Thank you :happy:

I just sent an email to Chris Brightwell. Hopefully he'll have some answers for me. I think I'll stick to small bags/boxes whenever possible. This really stinks.

Oh...gonna post some new pics shortly, on my thread!

#1248
surgicalsense

surgicalsense

    ... cookie?!

  • Members
  • 4,835 posts
  • Joined 04 Sep 2011
  • Albuquerque, NM

I should probably learn to wear a shirt haha. Veneer in in the kitchen

Posted Image
Posted Image


:lol: Yeah! Least if your in the kitchen.

NC24

 

 

 


#1249
Jacob042426

Jacob042426

    Nano Reefer

  • Members
  • 4,538 posts
  • Joined 24 Dec 2011
  • Miami

Congrats joel! Haha if there weren't laws about shirts in public places I'd be shirtless all the time. I hate the feeling of shirts lol kinda like shoes...I'd wear sandals all the time if I could lol

My cousin went to NYu for a semester and hated it because he coulnt walk outside barefoot or in sandals like he could in Miami.

#1250
Deckoz2302

Deckoz2302

    Stony Reefer

  • Members
  • 6,087 posts
  • Joined 29 Aug 2011
  • Raleigh, North Carolina

Will do! Thank you :happy:

I just sent an email to Chris Brightwell. Hopefully he'll have some answers for me. I think I'll stick to small bags/boxes whenever possible. This really stinks.

Oh...gonna post some new pics shortly, on my thread!


oooo yay looking forward to the pictars :P. Hopefully they do something about the salt gena :(

:lol: Yeah! Least if your in the kitchen.


haha yea Im constantly burning myself with splattering bacon grease on the griddle cause I cook shirtless rofl

My cousin went to NYu for a semester and hated it because he coulnt walk outside barefoot or in sandals like he could in Miami.


Yea...I love being barefoot...winter sucks lol

OceanariumProject_zpsdcf024fc.jpg