Jump to content
Proxo

Proxo 140L Custom Aquarium.

Recommended Posts

Proxo

So we've now started, it's 140L so i'd say that still counts as a nano right? 😄
Every tank is a nano until you've no room to fit it in your house 😄

I'll update the info soon.

P_20191030_113609.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Ratvan

So that's what... 36ish gallons? Nice tanksize

  • Like 1

Share this post


Link to post
Proxo
2 minutes ago, Ratvan said:

So that's what... 36ish gallons? Nice tanksize

Yeah mate, after the aio in the back it'll be about 5cm wider than the evo 13 and about 45cm longer (doesn't sound much when you say it like that).
I'd of liked a longer tank but then i'd need another prime, prime is recommened 24" long, tank is 31" so.

In the middle of ripping apart the freshwater, threw the fish in my mums tank for now, hopefully sell them before they bother her rams.

Now the hard part, not rushing it lmao.

  • Like 2

Share this post


Link to post
afcajax73

nice :)

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Proxo

I don't know why i didn't think of this; but a dj power switch for your aquarium? As a DJ myself i've got equipment everywhere, hopefully i've still got my switch but if not i'll be hunting.
Basically plug goes into back, switch is on the front.

I'm also thinking of standing this aquarium on some thick acrylic and putting a LED strip on the back so there's a light around the tank uh uh !!!
IDEAS everywhere.

1500458428Innox Power switch 8  15.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Proxo

Bigger than i thought it was going to be lmao.
Tank has a little chip on the top at the back but you can't see it, going to take some elbow grease to clear up the silly cone they've done but apart from that, all good.
Not a fan of clear silly cone but i'll find a work around or put up with it lol.
You think that hole in the desk that was cut for the freshwater tank is going to be a problem? 

P_20191030_135324.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Proxo

I'm kind of tempted to go with a sump instead of the aio, don't really wanna drill the tank though... anybody tried them overflow boxes? 

Share this post


Link to post
afcajax73

You reckon 1x prime will be enough for that length? It does look long! 

Share this post


Link to post
Proxo
1 minute ago, afcajax73 said:

You reckon 1x prime will be enough for that length? It does look long! 

Prime info says 24", this tank is 31" - i'll just keep the scape towards the centre or maybe just put lower light needing corals around the edges or just buy another prime :D.
2 prime will be too strong though so would take some playing with the levels to get it right. 

Also scrapping the AIO idea as i'm liking the room i've got in the tank without it, so it'll be a sump - meaning i need to make some new cabinet!!

DIY HERE WE GO!

  • Like 3

Share this post


Link to post
afcajax73

Awesome! Get your drill out! Haha alternatively.. find a local glass specialist to drill it for you, worth the cost for peace of mind. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Ratvan
5 hours ago, Proxo said:

Prime info says 24", this tank is 31" - i'll just keep the scape towards the centre or maybe just put lower light needing corals around the edges or just buy another prime :D.
2 prime will be too strong though so would take some playing with the levels to get it right. 

Also scrapping the AIO idea as i'm liking the room i've got in the tank without it, so it'll be a sump - meaning i need to make some new cabinet!!

DIY HERE WE GO!

Or could stack one side stopping at the centre or third mark and leave the unlit area as swimming room

Share this post


Link to post
Proxo
4 hours ago, afcajax73 said:

Awesome! Get your drill out! Haha alternatively.. find a local glass specialist to drill it for you, worth the cost for peace of mind. 

Was thinking this, not sure to drill it tbh - where the tank is now it'd have to be drilled on the side due to space in this small room width wise is just too much.
But i plan on moving soon'ish so, i'd prob do it then...... these overflow boxes seem an okay option but they're pretty expensive for what they are.

I've seen people doing some custom ones so might look into that, will agree drilled tank looks so much better but i'll see what i can do.
As i'm going for a sump now instead of the aio, i need to build a new cabinet so more delays 😞

4 hours ago, Ratvan said:

Or could stack one side stopping at the centre or third mark and leave the unlit area as swimming room

Prob my best bet mate, then work on other side in the future with prime 2 😄.
This prime bracket is going to be a pain as the 'adjustable' part is going to stick into the brick work, gonna have to cut it down and maybe sneak into my old job and weld it back up so it looks neat LOL.

  • Like 2

Share this post


Link to post
afcajax73
On ‎10‎/‎31‎/‎2019 at 2:42 AM, Proxo said:

Was thinking this, not sure to drill it tbh - where the tank is now it'd have to be drilled on the side due to space in this small room width wise is just too much.
But i plan on moving soon'ish so, i'd prob do it then...... these overflow boxes seem an okay option but they're pretty expensive for what they are.

I've seen people doing some custom ones so might look into that, will agree drilled tank looks so much better but i'll see what i can do.
As i'm going for a sump now instead of the aio, i need to build a new cabinet so more delays 😞

Prob my best bet mate, then work on other side in the future with prime 2 😄.
This prime bracket is going to be a pain as the 'adjustable' part is going to stick into the brick work, gonna have to cut it down and maybe sneak into my old job and weld it back up so it looks neat LOL.

sounds like a plan... either way.... get on with it so we can all see :haha:

 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Proxo

ok lets say i was to drill this tank, what size hole would be needed? 
I kind of don't want it too far away from the wall so........ ahhh

"The aquariums supplied are made from tempered glass and so we would not recommend attempting to drill into these tanks."
Well there goes that idea.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Ratvan
2 hours ago, Proxo said:

ok lets say i was to drill this tank, what size hole would be needed? 
I kind of don't want it too far away from the wall so........ ahhh

"The aquariums supplied are made from tempered glass and so we would not recommend attempting to drill into these tanks."
Well there goes that idea.

Back to overflow or AIO?

 

I'd lean AIO myself, get it smack bang in the centre of the long side and include the light in that section? Single spot for cords, you could hide them through that pre drilled hole. 

Edited by Ratvan

Share this post


Link to post
Proxo
2 minutes ago, Ratvan said:

Back to overflow or AIO?

Unsure mate, trying to contact them to check for sure if it is tempered glass.
The overflow boxes seem a little risky imo, rip the back panel off and stick another one on with holes in it? lol.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Ratvan
2 minutes ago, Proxo said:

Unsure mate, trying to contact them to check for sure if it is tempered glass.
The overflow boxes seem a little risky imo, rip the back panel off and stick another one on with holes in it? lol.

HOB overflow box?

https://www.amazon.co.uk/Aquarium-Siphon-Hang-Overflow-2600/dp/B00PUKA5QE/ref=mp_s_a_1_fkmr1_2?keywords=aquarium+HOB+overflow+box&qid=1572644471&sr=8-2-fkmr1

Share this post


Link to post
Ratvan
5 minutes ago, Proxo said:

Yeah mate but if the siphon was to somehow stop, the place will be flooded... There's some ways around it but still not as safe as drilled.

Valid point. Fingers crossed then

Share this post


Link to post
Proxo
34 minutes ago, Ratvan said:

Valid point. Fingers crossed then

I've seen some that should self siphon themselves once the water level picks back up, also u can use a "aqualifter" that'll suck water/air out of the tube.
The drilled look would be a cleaner look but i'll try a HOB overflow if i can't drill it..

Share this post


Link to post
Proxo

Update on the tempered glass situation, i've self tested it with some polarised lens - i don't see any heat marks like i did when i tested some tempered glass on my PC.
I'll wait for their response first just to double check until then i'm doing some sump designs.

I've done some custom acrylic work on PCs and these synergy reef sumps have sparked my OCD.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Proxo

I'm pretty damn tempted to buy myself a laser cutter and start making and selling some aquarium and computer stuff out of acrylic...
But anyway, here's a design i'm going to send off to a shop that deals with acrylic, it's only a dosing container that i don't actually need yet but i wanna see how good they are
and i'll most likely need it in the future so making room for it in the cabinet will come in handy.

I'm tempted to go for a colour (color for you muricans) scheme of grey/white/orange on the sump etc and blend the room in around it with neon lights n shizzle.

dosing container.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Proxo

Ok i've just heard back from the shop, the glass is not tempered so drilling is the option...
Now i'm not sure if i should drill the back, as the tank is against a wall and will stick out - although i was thinking of building some sort of box around and putting the controllers on that.
or drill the bottom........ 

I need to move this evo out the way really and see what it'll look like... but hey some progress 😄 been in bed for days after too much alcohol lol.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Proxo

Ok so i've had a few headaches working this out, now people recommend a x10 turnover so for my 36gal that'll be 360 gph or about 1300 lph
Anyone can suggest a return pump for sump? 😄
Nothing to pricey now, but something that's bang for your money.

Was looking at the TMC REEF-Pump 2000 DC Pump.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Proxo

I think i've got slight OCD on making things look nice, even when you most likely don't see it often.....
Anyway, after doing so much research on plumbing the tank - i always wanna be "future proof" works out easier and most of the times cheaper in the long run.

So thinking of getting some reactors, as i've actually been building water cooling computers for a good 5 year or so ... i might have some things that'll work.
Here's a good video too, only problem is - i'm starting to find all the nicer stuff to be in america!!!

Getting it here is an option but it'll cost more, maaaaybe i ask my ex gf who moved to america to fetch me some things back o.O...
REEF TANKS ARE WORTH TALKING TO YOUR EX? lol

I've got so much PETG tubing left over from computer water loops.

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recommended Discussions

×
×
  • Create New...